Satoru Iwata: Ένας Developer-σταθμός, στην ιστορία του gaming

Ο Satoru Iwata ήταν ένας Ιάπωνας επιχειρηματίας και προγραμματιστής παιχνιδιών που εργάστηκε ως ο τέταρτο CEO της Nintendo. Η πολιτική του στην δημιουργία των προϊόντων της Nintendo είχε αποτέλεσμα την απόσπαση καταναλωτικού κοινού που προηγουμένως δεν έπαιζε παιχνίδια. Έτσι επικεντρώθηκε στην ποιότητα των παιχνιδιών και κυρίως στη ιστορία που διηγούνται ενώ έθεσε σε δεύτερη σημασία τις επιδώσεις των γραφικών που μπορούσαν να αναπαραχθούν από τις κονσόλες του.

Η πρώτη του επαφή με τον κόσμο του gaming ήταν το 1980 αφού ενώ σπούδαζε στο Τμήμα Πληροφορικής του Πανεπιστημίου του Tokyo, εργαζόταν παράλληλα στην εταιρία δημιουργίας παιχνιδιών HAL Laboratory που είχε στενή συνεργασία με την Nintendo. Αρχικά τα παιχνίδια στα οποία συμμετείχε ήταν της σειράς Earthbound και Kirby. Στα επόμενα χρόνια, ο Satoru Iwata αναλαμβάνει τα ινία της HAL Laboratory σαν τον νέο της CEO ώστε να αποφύγει τη χρεοκοπία φέρνοντας σταθερότητα στην εταιρία. Εκείνη την περίοδο ήταν που βοήθησε στη δημιουργία παιχνιδιών της σειράς Pokemon και Super Smash Bros. Μετά τις προηγούμενες επιτυχίες του καταλήγει το έτος 2000 να εργάζεσαι στην Nintendo σαν τον διευθυντή του τμήματος επιχειρησιακού σχεδιασμού. Ο Iwata ανέλαβε την ανάπτυξη της Pokemon Gold και Silver, που κυκλοφόρησαν στο Gameboy Color τον Νοέμβρη του 1999, δημιουργώντας ένα σετ εργαλείων συμπίεσης στα γραφικά, ώστε να ενσωματώσει εκτός από το Johto region, και το Kanto, στο ίδιο παιχνίδι.
Παράλληλα με την εργασία του ανάμεσα στην Game Freak και την Nintendo, προγραμμάτισε στο Pokemon Stadium (N64) τον αλγόριθμο που διαβάζει δεδομένα από τις Pokemon RBY+G και το σύστημα μάχης του Stadium σε μόλις μια βδομάδα!

Στα πρώτα δύο χρόνια της εργασίας του στην Nintendo επικεντρώθηκε στην μείωση του κόστους της ανάπτυξης λογισμικού για παιχνίδια, χωρίς βέβαια να επηρεαστεί η ποιότητα του τελικού προϊόντος. Με την δουλειά του σε αυτή την περίοδο κατάφερε να αυξήσει τα κέρδη της Nintendo σε ποσοστά 20% και 41%. Έτσι στις 24 Μαΐου του 2002 καταφέρνει να γίνει ο διάδοχος του CEO της Nintendo αναλαμβάνοντας την πορεία της εταιρίας για τα επόμενα χρόνια.

Την χρονική αυτή περίοδο η Nintendo με το GameCube έχανε από τον έντονο ανταγωνισμό της Sony με το PlayStation 2 και της Microsoft με το Xbox αφού δεν κατάφερε να κάνει αρκετές πωλήσεις της κονσόλας της. Επιπρόσθετα εκείνη την περίοδο παρατηρείτε η άνθιση του online gaming μια δυνατότητα που η Nintendo δεν είχε ασχοληθεί καθόλου. Σε αυτή την πιεστική περίοδο ο Iwata επικεντρώθηκε στην δημιουργία προϊόντων που θα προορίζονται για μια ποικιλία χρηστών και όχι στην επικέντρωση της βελτίωσης των γραφικών και στο online gaming.

Η πρώτη νέα κονσόλα που κυκλοφόρησε όταν ήταν CEO ήταν το Nintendo DS στα τέλη του 2004 όπου για ακόμα μία φορά απέδειξε την ποιότητα της δουλειάς του. Ενώ οι περισσότεροι πίστευαν πως  το σύστημα με τις δύο οθόνες θα μπερδέψει το καταναλωτικό κοινό και δεν θα επιφέρει υψηλά κέρδη, το Nintendo DS κατάφερε να γίνει η πιο πετυχημένη κονσόλα της εταιρίας έχοντας πουληθεί περισσότερα από 152 εκατομμύρια τεμάχια και να γίνει η δεύτερη καλύτερη κονσόλα παγκοσμίως σε πωλήσεις.

Ακόμα πιο επαναστατική ήταν και η εκκίνηση του Nintendo Wii δύο χρόνια μετά, μία κονσόλα που ο Satoru Iwata αφιέρωσε αρκετό χρόνο κατά την ανάπτυξή της. Για άλλη μία φορά οι κρητικές του προϊόντος ήταν ανάμικτες λόγο της επικέντρωσης του στην αλληλεπίδραση του χρήστη με την κίνηση. Για άλλη μια φορά όμως οι πωλήσεις ήταν τόσο υψηλές που κανένας δεν αμφέβαλε την επιτυχία του.

Αξίζει βέβαια να σημειωθεί ότι παρά την επιτυχία της Nintendo στις παραπάνω κονσόλες πραγματοποιήθηκαν κάποια λάθη στην επόμενη γενιά προϊόντων της εταιρίας. Αρχικά η εκκίνηση του Nintendo 3DS, που θα αντικαθιστούσε το Nintendo DS, έδειξε την δυσαρέσκεια των καταναλωτών στην υψηλή τιμή της κονσόλας. Ενώ οι πωλήσεις δεν είχαν αγγίξει τα αναμενόμενα μεγέθη ο Iwata αποφάσισε να μειώσει δραματικά την τιμή του προϊόντος μειώνοντας ταυτόχρονα και τον μισθό του στο 50% σαν ένδειξη συγγνώμης. Ακόμα πιο λίγες πωλήσεις είχε η κονσόλα Wii U κάνοντας την Nintendo να έχει  τις πρώτες οικονομικές απώλειες μέσα στα τελευταία 30 χρόνια.

Στις 5 Ιουνίου 2014, η Nintendo ανακοίνωσε ότι ο Iwata, λόγο προβλημάτων υγείας,  δεν θα  παρευρεθεί την εκδήλωση E3 2014. Αργότερα στης 24 Ιουνίου θα ανακοινωθεί η εγχείρηση που έκανε για την αφαίρεση ενός καρκίνου που εντοπίστηκε σε μία ιατρική εξέταση. Μετά από τέσσερις μήνες ανάρρωσης επιστρέφει στα γραφεία της Nintendo. Παρά την εγχείρηση η κατάσταση του Iwata χειροτερεύει σταδιακά αναγκάζοντας τον να μεταφερθεί στο νοσοκομείο και να καταλήξει στις 11 Ιουλίου 2015 στην ηλικία των 55 ετών.

Πηγή: Wikipedia, IGN

About the author

Giannis Delibird

My name is Giannis, i'm journalist and i support gamecorner news since 2019. In my free time, i play videogames, watch anime and give explosive gifts to every hater out there :) I live in Belgium since 2011 and i meet Andreecko in Emmy awards (Los Angeles, California) back in 2015. It's my pleasure to be there and make the difference, delideliii :)

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*


Protected by WP Anti Spam